facebook
System PJ
to 129 359 pojazdów na 669 322 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Aprilia RS 50 1995r

Oglądano już 7140 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Aprilia RS 50 »
  • Rocznik

    1995 r.

  • Właściciel

    Yazoo

  • Kategoria

    Sportowe

  • Lokalizacja

    Dolnyśląsk

  • Pojemność

    50 cm3

  • Moc

    12 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Aprilia RS 50 Extrema produkowana od 1993 roku, jest następrzynią Aprili AF 1.
    Początkowo Extrema w dużej mierze opierała się na konstrucji AF 1. Rama różniła się w stopniu znikomym. Do RS-ki przeniesiono takie rozwązania jak, monowahacz czy też przenia lampa w kształcie trapezu. Było również sporo zmian. Dwusuwowy silnik dostał jeszcze jeden, piąty, bieg (Minarelli AM5). Zastosowano trzyramienne aluminiowe felgi, oraz tarczowe hamulce firmy Brembo, co świadczyło o tym, że Extrema została wykonana w oparciu o ówczesne najnowsze rozwiązania technologiczne. Chłodzony cieczą motrower był nielada gratką jak na początek lat 90 - tych. Może się wydawać, że konstruktorzy założyli iż ma być to maszyna ustępująca swoim większym kuzynom tylko pojemnością. RS - dzięki starannemu i wręcz ściągniętemu z MotoGP wykonaniu, nie budzi zastrzeżeń po co została stworzona i jaki ma rodowód. Linie owiewek w tym modelu zostały jeszcze bardziej zmiękczone, podkreślając sportowy charakter jednośladu. W roku 1994 Extrema doczekała się małej modernizacji zwanej poźniej „pośredną“. Mianowicie zmieniono kanciastą lampę przednią na taką o bardziej zaokrąglonych kształtach, ale dzięki wcięciu na kształt brwi dalej pozostającą w klimacie sportowym. Do roku 1996/97 RS posiadała silnik AM5, potem wymieniono go na AM6, dodając jeszcze jeden bieg. Napewno poprawiło to osiągi motoroweru. Jednostka AM5 rozpędzała mały jednoślad aż do 90km/h, z kolei AM6 poprawiło osiągi aż o 10km/h, dając wynik 100km/h.
    Muszę przyznać, że mój egzemplarz jest dość nietypowy ponieważ jest z roku 1995 a już posiada silnik AM6. Być może wypuszczono kilka wcześniejszych prototypowych wersji. Ponieważ Arpilia osiągała znacznie większe prędkości niż te które pozwoliły by wciąż pozostawać jej prawnie motorowerem zastosowano blokady. Pierwsza z nich mechaniczna była dość banalna. W seryjnych pojazdach stosowano mniejsze zębatki zdawcze posiadające tylko 11 zębów. Z kolei blokadaa elektryczna polegała na zmiejszaniu wydajności modułu, co sprawiało, że motorower kręcił tylko 10 tys obr/min, gdzie wersje odblokowane kręcą nawet nieco ponad 12 tys obr/min. Znów odniosę się tu do swojego RS - a, mój kręci do około 16 tys obr/min. Ale to pewnie dlatego, że jest nieco podkręcony.

  • Tuning

    Zębatka tył: 135 zł
    Zębatka przód: 35 zł
    Łańcuch: 40 zł

    Nowe łożyska do przedniego koła - 14 zł - wyeliminowało to trzęsienie kierownicy na zakrętach,
    Nowe klocki hamulcowe EBC - 55 zł,
    Nową tarczę hamulcową - 50 zł - poprzednia miała grubość mniejszą niż 3,5mm,
    Nowy olej silnikowy Repsol 10W40 - 35 zł,
    Dolewkę oleju do mieszanki Repsol - 35 zł,
    Nowy filtr paliwa oraz nowy przewód paliwowy - 5zł,
    Nowy filtr powietrza wykonany własnoręcznie z odpowiedniej gąbki,
    Nowe manetki - 40 zł,
    Nowe gumy tłumiące, pod zegary.

    Oprócz tego:

    Poprawiłam pancerzyk, linki prędkościomierza,
    Naciągnęłam łańcuch,
    Wymieniłam kilka śrub na imbustowe,
    Wyczyściłam silnik oraz ramę ze smarów i olejów,
    Umyłam owiewki,
    Poprawiłam instalacje elektryczną w kilku miejscach,
    Naprawiłam kontrolkę poziomu oleju,
    Naprawiłam światło stopu,
    Wyczyściłam i naregulowałam gaźnik,
    Dorobiłam regulację sprzęgła przy klamce,
    Założyłam opaskę zaciskową na króciec filtra powietrza,
    Pospawałam dziury w tłumiku.


  • Silnik

    Minarelli

    Rodzaj: AM6

    Ilość suwów: 2

    Ilość cylindrów: 1

    Sposób chłodzenia: Ciecz

    Wydech: Gianelli

  • Wnętrze

    Kokpit Aprili to kokpit prawdziwego sporta. Mamy tu ogromny obrotomierzy który dominuje w niewielkiej desce rozdzielczej. Oprócz tego jest oczywiście prędkościomierz, słusznie wyskalowany do 120km/h, oraz wskaźnik temperatury silnika.

    Poza tym mamy rząd kontrolek: migaczy, świateł długich i mijania, poziomu oleju w pojemniku olejowym, oraz kontrolkę luzu.

  • Zawieszenie

    Przód - teleskopy olejowe,
    Tył - centralny amortyzator sprężynowy.

  • Car Audio

    brak

  • Perspektywy

    Inne:
    - Posklejać owiewki,
    - Kiedyś nowy lakier,
    - Umyć,
    - Napastować,
    - Dbać,
    - Jeździć.


    Właśnie oczekuję na zamówiony amortyzator od RS z 2008 roku miejmy nadzieję, że wejdzie, - 125 zł,
    W planach mam poprawienie kondycji owiewek, oraz malowanie motocykla,
    Wymiana łożyska główki ramy,
    Wymiana opon,
    Wymiana tłumika,
    Wymiana zawieszenia przedniego na UPD wraz z kołem.


  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy:

    -świetny wygląd,
    -dobra marka,
    -dobre osiągnięcia.

    Minusy:

    -Drogie części.

  • Osiągnięcia

    V-max 120km/h

Komentarze (9)

  • 2013-07-21 20:28:20

    Hej, miło zobaczyć swoją starą aprilke :) Przy sprzedaży przebieg spadł z 40 do 17tys.km, a widzę że dalej śmiga :)

  • 2010-11-11 19:48:43

    Ładna maszyna zadbana daje 10/10 i pozdrawiam.

  • 2010-09-06 21:40:36

    No powiem ci ze przesiadka zrobila duze wrazenie :D calkiem inne style jazdy:) Jednak Apka to Apka :D

  • 2010-09-04 22:23:43

    spoko maszyna 10/10
    zapraszam do obejrzenia i skomentowania mojego simka XD

  • 2010-09-04 20:00:08

    ładny sprzęt daje 10/10 zapraszam do mnie.pozdro

  • 2010-09-03 22:19:38

    apka nie do zajeszczenia zapraszam na skomentowanie mojej pzdr

  • 2010-09-03 22:12:57
    Użytkownik usunięty

    super sprzęt 10/10 fajnie się prezentuje zapraszam do skomentowania któregoś z moich pojazdów pozdro i szerokości.

  • 2010-09-03 21:33:19

    Super maszyna
    Szerokości
    Zapraszam do mnie

  • 2010-09-03 20:58:07

    ładne

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Yamaha Aerox 50
  • Yamaha AEROX
  • Yamaha DT 125
  • Kawasaki GPZ 500
  • Honda XL 70
  • Opel Omega

Co robią kierowcy na PJ