facebook
System PJ
to 129 356 pojazdów na 669 302 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Honda CB 750 1981r

Oglądano już 4237 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Honda CB 750 »
  • Rocznik

    1981 r.

  • Właściciel

    matrixm01

  • Kategoria

    Retro

  • Lokalizacja

    Łęczna

  • Pojemność

    748 cm3

  • Moc

    70 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    5.90 s

  • Opis

    • Jest to model CB 750F

    Zakupiłem ten motocykl w sierpniu 2011 roku

    Silnik pracował jedynie na 3 tłoki.. Przyczyną były podparte zawory na jednym cylindrze.
    Powodowało to znaczy spadek mocy, zwiększone spalanie i znaczne problemy z odpalaniem..

    Remont silnika i niektórych podzespołów motocykla przeprowadzałem we własnym zakresie.
    Jedyną rzeczą, którą się nie zajmowałem to planowanie głowicy.

    Trwała ona od października 2011 roku do ok połowy marca 2012.
    W motocyklu zrobiłem takie rzeczy jak :

    - planowanie głowicy, ustawienie zaworów, nowe uszczelki pod cylinder, głowicę, pokrywę zaworów.
    - ustawianie gaźników wraz z polerowaniem.
    - wymiana uszczelniaczy, uszczelek od podzespołów silnika,
    - wymiana napędu
    - wymiana płynu hamulcowego i przewodów
    - mycie i czyszczenie całego silnika

  • Tuning

    Wkrótce planuję :
    - chromowanie rur od wydechu
    - malowanie całego motocykla (czerwień lub czarna perła)
    - zrobienie świecących kierunkowskazów
    - lampa yellow z przodu
    - czyszczenie aluminiowych elementów silnika

  • Silnik

    DOHC
    4 TŁOKI
    16 ZAWORÓW
    Na podwójnym wałku rozrząd, dający dużą frajdę z jazdy ;)

  • Perspektywy

    Powitać.. już dawno nie było aktualizacji tematu..
    Po ostatnim sezonie postanowiłem, że zgradkowi przyda się małe malowanko ;)
    W ruch poszedł papier ścierny, scansol do zrywanie lakieru i po kilkunastu godzinach pracy udało się zedrzeć stare futerko ;)
    Niebawem pójdzie podkład i baza.
    Co do koloru to jeszcze się zastanawiam.. Ciemny metalic czy jakiś inny.

    Po zimowym uruchomieniu silnika zaczęły się problemy z pierwszym cylindrem. Zaczęło go zalewać a dodatkowo uciekało paliwo przez rurkę nadmiarową pod gaźnikiem. Iskra była idealna więc zmuszony całkowicie rozebrać i wyczyścić gaźniki. Po tym zabiegu motorek zaczął w końcu gadać i to jak ładnie.. ;)
    Do tego sprawdziłem wcześniej luzy zaworowe, porządnie uszczelniłem pokrywę zaworów, bo zaczęła się lekko pocić i chyba z serwisu na tyle ;)
    Wczoraj było polerowanko prawie wszystkiego co amelinowe i chromowane :D

  • Plusy i minusy pojazdu

    Po rozebraniu całego motocykla
    muszę stwierdzić ze jakość wykonania stoi na najwyższym poziomie..
    Jak na tamte lata (1981) to maszyna jest perfekcyjnie skonstruowana.
    Jest to Prawdziwy Japoński klasyk z lat 80, o wiele lepszy niz dzisiejsze plastikowe zabawki :)

    Plusy :
    -Prowadzi się idealnie. Jest dość ciężki (236 kg) ale to powoduje to że świetnie trzyma się drogi.

    - przeogromna radość z jazdy:)

    - Dźwięk dwóch wydechów jest bardzo przyjemny dla ucha i dla przechodniów, szczególnie przy częściowym przelocie ;)

    - wykonanie podzespołów stoi na bardzo wysokim poziomie

  • Osiągnięcia

    Nic tak nie cieszy jak reaktywacja po prawie pół roku takiej wspaniałej, japońskiej maszyny ;)
    Efekty są, własna satysfakcja także ;)

    Jeżeli macie jakieś ciekawe propozycje co jeszcze zmienić w mojej maszynie, to zapraszam do komentowanie ;)

  • Marzę o...

    Suzuki gsx 1400, katana 1100
    Yamaha xjr 1300
    Honda cbr 1000, CBR 900 yamaha fjr (naked)

Wyróżnienia

Komentarze (2)

  • 2013-08-18 15:57:51

    I na tym właśnie polega ta pasja!!!

  • 2013-08-17 11:04:25

    Piękny Klasyk jest MOC !!!

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Simson SR 50
  • Kawasaki ZZR 1100 / ZX11
  • NSU Prinz
  • Yamaha Aerox 50
  • Kawasaki KMX 125
  • Jawa Mustang 50

Co robią kierowcy na PJ