facebook
System PJ
to 129 356 pojazdów na 669 294 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Honda CBF 500 2009r

Oglądano już 22421 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Honda CBF 500 »
  • Rocznik

    2009 r.

  • Właściciel

    podoCG125

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    Lubań

  • Pojemność

    500 cm3

  • Moc

    57 KM

  • Max. moment obrotowy

    45 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    5.00 s

  • Opis

    Motocykl głównie wykorzystuję do podróży a w przypadku tego modelu dostępne jest całe oprzyrządowanie podróżnicze tzn. pełen zestaw stelaży i kufrów, co jest świetnym udogodnieniem jak dla mnie. Silnik dysponuje wystarczającym przyspieszeniem i nawet z pełnym załadunkiem nigdy nie brakowało mi mocy w normalnych sytuacjach drogowych i co ważne silnik jest dość elastyczny! Do prędkości 150-160 rozpędza się bardzo sprawnie a prędkość maksymalną 187 (jak mówi instrukcja da się też osiągnąć bez zbędnej zwłoki)Chociaż są to prędkości raczej przeze mnie niewykorzystywane.
    Pozycja za kierownicą jest w miarę wyprostowana, co sprzyja większym dystansom. Jedno, co mogłoby być inaczej to prześwit, nie jest mały, ale na spodzie silnika perfidnie wystaje korek spustowy oleju i zawsze przejeżdżając przez jakieś kamieniste przeszkody mam stracha by nim nie zawadzić.
    Przy dłuższej jeździe da się odczuć pewne wibracje, ale są one na akceptowalnym poziomie. Co też ważne, zbiornik paliwa jest dość spory 19 litrów przy spokojnej jeździe wystarcza już na przejechanie sporego dystansu, zwłaszcza, że traktując manetkę gazu w miarę spokojnie można osiągnąć wynik średnio w granicach 4 litrów na setkę (mój rekord to 3,25 ale to przy bardzo ekonomicznej jeździe). Przy ostrzejszym traktowaniu (większe prędkości rzędu 150 na autostradzie) zwiększają zużycie paliwa do jakichś 6 litrów a może nawet i ciut więcej. Motocykl jak dla mnie ma ponadczasowy klasyczny kształt i jest w dużej mierze uniwersalny. Da się nim jechać po autostradzie jak i po drogach o gorszej nawierzchni, jest to pewnego rodzaju kompromis, który mi odpowiada. Podróżowałem już po europejskich autostradach, bezdrożach Afryki, Ukrainy, Rumunii i wielu innych, które już były i tych, które czekają jeszcze na odkrycie. Mam nadzieję przejechać CBF-em jeszcze wiele kilometrów.

  • Tuning

    Gmole
    kufer centralny + boczne
    szyba przednia
    podgrzewane manetki
    gniazdo zapalniczki

  • Silnik

    Dane techniczne
    Silnik
    Typ silnika Chłodzony ciecza, 4-suwowy,
    8-zaworowy,
    2-cylindrowy rzedowy
    Pojemnosc silnika 499 cm3
    Srednica x skok tłoka 73 × 59,6 mm
    Stopien spre!ania 10,5:1
    Moc maksymalna 42 kW / 9500 obr/min (95/1/EC)
    Maksymalny moment obrotowy 45 Nm / 8000 obr/min (95/1/EC)
    Wolne obroty 1300 obr/min
    Objetosc oleju 3,5 litra
    Układ zasilania
    Zasilanie Poczwórny gaznik typu VP, 34 mm
    Filtr powietrza Mokry, z wymiennym papierowym wkładem
    Pojemnosc zbiornika paliwa 19 litrów (w tym 3,5 litra rezerwy),
    wskaznik ciekłokrystaliczny
    Układ elektryczny
    System zapłonu Sterowany komputerowo cyfrowy tranzystorowy
    z elektronicznym wyprzedzeniem
    Czasy zapłonu 14° przed GMP (wolne obroty) ~ 33° przed GMP
    (3500 obr/min)
    Typ swiecy zapłonowej CR8EH-9 (NGK); U24FER9 (ND)
    Rozrusznik Elektryczny
    Akumulator 12 V / 8,6 AH
    Alternator 309 W
    Oswietlenie 12V 60W × 1 (mijania) / 55W × 1 (drogowe)
    Układ przeniesienia napedu
    Sprzegło Wielotarczowe, mokre
    Sterowanie sprzegłem Mechaniczne, ciegłem gietkim
    Skrzynia biegów 6-biegowa
    Przeło!enie wstepne 1,947 (74/38)
    Współczynnik przeło!enia na poszczególnych biegach
    1 3,461 (45/13)
    2 2,235 (38/17)
    3 1,750 (35/20)
    4 1,478 (34/23)
    5 1,280 (32/25)
    6 1,130 (26/23)
    Przeło!enie bezposrednie 2,733 (41/15)
    Przeniesienie napedu na tylne koło Łancuch O-Ring Nr 525

  • Zawieszenie

    Przednie 41-milimetrowy odwrócony widelec, skok 120mm
    Tylne Amortyzator typu Monoshock z 7-stopniowa
    regulacja napiecia wstepnego, skok 125 mm
    Koła
    Przednie 17M/C × MT3,50; podwójny 6-szprychowy odlew
    z aluminium o profilu w kształcie litery U
    Tylne 17M/C × MT5,00; podwójny 6-szprychowy odlew
    z aluminium o profilu w kształcie litery U
    Rozmiary opon
    Przednie 120/70–ZR17M/C (58W)
    Tylne 160/60–ZR17M/C (69W)
    Cisnienie w oponach
    Przednie 250 kPa
    Tylne 290 kPa
    Hamulce
    Przednie Hydrauliczne tarczowe 296 x 6 mm, zaciski
    2-tłoczkowe, klocki ze
    spieków metalicznych
    Tylne Hydrauliczne tarczowe 240 x 5 mm, zaciski
    1-tłoczkowe


  • Pamiętna podróż/przygoda

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    2009 Wyprawa nad Morze Czarne a dokładniej
    Start-Lubań-Zakopane(Polska)- Słowacja - Węgry - Rumunia (Karpaty+morze i nie tylko)- Bułgaria & powrót
    4200km

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Wyprawa do Afryki 2010
    Państwa przez które jechałem:
    Niemcy, Luksemburg, Belgia, Francja, Hiszpania, Gibraltar, Maroko, Andora, Szwajcaria, Lichtensztain, Austria no i Polska oczywiście.
    Dystans jaki pokonałem to 9450km

    opis wyptawy autorstwa Bartka współuczestnika wyprawy + zdjęcia. Oto link:
    http://william350.w.interia.pl/wyjazdy.html
    w zakładce "Afryka"

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Wyprawa na Krym 2010 (Ukraina) 5283km.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Wyprawa 2011 do Turcji (wschodnia, zachodnia, północna i południowa), Gruzji, Armenii i na Cypr przy okazji (północny i południowy).
    11734 przejechanych kilometrów, ponad miesiąc w siodle.

Wyróżnienia

Komentarze (13)

  • 2014-12-02 12:40:29

    Genialny motocykl i świetna galeria. Gratuluje maszyny, pasji i odbytych wspólnych podróży.

  • 2011-08-04 12:49:42

    Zwiedzić tyle krajów w siodle musi być na prawdę sporym wyzwaniem nie tylko dla motocyklisty. Podziwiam ludzi z taką pasją jak ja, którzy nie wykorzystują motocykla do głupich pokazówek i lansu :) Wielki szacunek i pozdr

  • 2010-06-18 21:35:23

    Witaj podoba mi się jak podróżujecie.
    też jest moje marzenie podróżować.
    Życzę szerokości i kolejnych niezapomnianych przejażdżek.
    Pozdrawiam

  • 2010-06-17 16:08:02

    zacna maszyna :) Pozdrawiam!

  • 2010-06-08 18:56:58

    Też twierdzę, że nadwozie jest idealne ;-)

  • 2009-12-24 21:35:54

    Ładny MOTOR!
    Ładny wygląd ;)
    Szerokości ;)

  • 2009-10-19 19:23:47

    piękna, na taka własnie choruję to jest moje marzenie, pozdrawiam

  • 2009-07-25 22:15:30

    super!!!
    czekam na zdjecia z kuframi :)
    5/5

  • 2009-07-16 15:40:28

    wypas maszyna,ładna i zadbana, zapraszam do obejrzenia moich pojazdów.Życzę szerokości, dobrych dróg i niezapomnianych przygód;)

  • 2009-07-15 22:40:39

    o takiej maszynie marzę !!!

  • 2009-07-15 18:18:12

    No super Honda
    ładny kolorek
    10/10 i zapraszam do mojej Rs125
    Pzdro i szerokości :)

  • 2009-07-15 12:38:04

    Extra moto. Fajny kolorek,pasuje do moto.
    10/10
    Pozdrawiam
    oraz
    Zapraszam ocenić moją TZRke

  • 2009-07-15 10:33:13

    spoko maszyna zostawiam max i zapraszam do mnie skomentować moje RG

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Zipp Quantum
  • Benzer Aston 50
  • Honda XL 70
  • Toyota Avensis
  • Ford Escort
  • Yamaha YZF-R125

Co robią kierowcy na PJ