facebook
System PJ
to 129 349 pojazdów na 669 259 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Jawa Babetta 1991r

Oglądano już 6664 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Jawa Babetta »
  • Rocznik

    1991 r.

  • Właściciel

    Praczłowiek

  • Kategoria

    Motorowery

  • Lokalizacja

    Komołszczyn Zdrój

  • Pojemność

    49 cm3

  • Moc

    1 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    99999.99 s

  • Opis

    Motorower Babetta model 210, sprzedawany w Wielkiej Brytanii jako Jawa, którą w rzeczywistosci nie jest. Produkowana była przez osobny zakład na Słowacji i z motorowerami Jawa nie ma nawet wspólnych częsci.
    Kupiona ne brytyjskim eBayu za niewielkie pieniądze jako niesprawna za to z bardzo małym przebiegiem.
    Okazało się ze popsuta była jedna ze szczęk automatycznego sprzęgła. Pan, który ja posiadał porozkręcał ją trochę próbując naprawić, ale całe szczęscie szybko dał sobie spokój i pojazd poszedł w odstawkę na długie lata.
    Remont objął wymianę pękniętej częsci, generalne czyszczenie zbiornika i gaźnika bo były troszkę brudne, drobne poprawki lakiernicze, mnóstwo czyszczenia i polerowania i naprawienie instalacji elektrycznej, którą ktos zmodernizował przy uzyciu kostek i przewodów wykorzystywanych w instalacjach domowych.
    Sinik nie był ruszany bo nie było potrzeby.
    Założyłem jeszcze nowe opony, usprawniłem swiatło stopu i sygnał elektryczny wymagane tutejszymi przepisami i pojazd dostał przegląd i jeźzdi.

    Dla zainteresowanych tymi pojazdami polecam stronę : www.jawamoped.com można sciągnąc instrukcję, serwisówkę i katalog częcsci, niestety po angielsku.

  • Tuning

    Trąbka, lusterka, rowerowe sakwy z epoki i wymiana co poniektórych bardziej zardzewiałych srub na nierdzewne.
    Założona niego mniejsza tablica rejestracyjna bo stara była niewiele mniejsza od bletu stołu.
    Żadnych przeróbek nie dopuszczam.

  • Silnik

    Dwusuwowy, 49ccm, z automatyczna skrzynia biegów, liczba przełożeń 2
    Predkosć maksymalna 25 mil/h (około 40km/h)

  • Wnętrze

    głębokie

  • Zawieszenie

    przód/tył teleskopy fabrycznie bez tłumienia, skok 60 mm.

  • Car Audio

    szum wiatru i ryk silnika :)

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Latem przy ładnej pogodzie był to mój podstawowy transport po okolicy, na dalszt trast z oczywistych opwodów nie nadaje się.

  • Perspektywy

    Zachować i jeździć.
    Nie jest może w stanie idealnym, ale zbyt dobrym na generalny remont.

  • Plusy i minusy pojazdu

    + fajne jeździdełko
    + bardzo ekonomiczny
    + rzadko spotykany na tym rynku

    - słaby nawet jak na motorower
    - tylne zawieszenie słabe, dobija przy moim ciężarze

  • Osiągnięcia

    Udało mi się raz wyprzedzić samochód osobowy. Kierowca musiał być pijany albo mieć 100 lat.

  • Marzę o...

    sterowcu

Komentarze (1)

  • 2016-11-24 17:37:36

    Minął rok albo dwa. Jawka nadal jeździ bez problemu i nawija kilometry, a raczej brytyjskie mile na koła. Jedyne co, szlag zaczął trafiać tylne amortyzatory ale nowe już w drodze.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Renault Clio
  • Opel Ascona
  • Ford Escort
  • Własne Projekty Motocykl
  • Romet Pony M301
  • KTM 125 EXC

Co robią kierowcy na PJ