Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2000 r.
Białystok / Siemiatycze
125 cm3
28 KM
15 Nm
10.00 s
YAMAHA TDR 125 (opis dotyczy nowej generacji Yamahy TDR 125 produkowanej od 1995 do 2002 roku) to motocykl częściowo sportowy, a częściowo terenowy. 
Motocykl posiada duży prześwit 27 cm. 
Zablokowany seryjnie silnik generuje 15 KM, odblokowany ok. 28 KM. Silnik jest chłodzony cieczą. 
Prędkość maksymalna to ok. 130 km/h. 
Silnik dwusuwowy, zrywny i dynamiczny jak na swoja małą pojemność daje sporo frajdy
Skrzynia biegów 6-stopniowa. Waga ok. 135 kg. 
Bardzo wygodna, komfortowa pozycja za kierownicą i duże siedzenie pozwalają czerpać przyjemność z jazdy nawet w dłuższej trasie.
To idealny motocykl na miejskie dziurawe drogi i korki. Doskonały do jady rekreacyjnej, krótkodytansowej turystyki i wycieczek za miasto w lekki teren. Świetnie radzi sobie na nieutwardzonych szutrowych, polnych lub leśnych drogach i szlakach. 
Yamaha TDR 125 to znakomite połączenie najlepszych cech i właściwości motocykla miejskiego - szosowego i turystycznego terenowego soft enduro. 
SILNIK 
•	Pojemność: 125 cm³ 
•	Moc: 26 KM przy 7000 obr/min, 
•	Moment obr. 15 Nm przy 6500 obr/min, 
•	Układ silnika: singiel, Ilość cylindrów: 1, 
•	Wymiary tłoka: 56 x 50.7 mm, 
•	Stopień sprężania: 6.6:1, 
•	Rozrusznik, zapłon: elektryczny, gaźnik, 
•	Chłodzenie: ciecz, 
•	Skrzynia biegów: 6-biegowa,napęd-łańcuch, 
WYMIARY
•	Długość:  2120 mm 
•	Szerokość: 840 mm, 
•	Wysokość: 1295 mm, 
•	Wysokość siedzenia: 850 mm, 
•	Rozstaw kół: 1405 mm, 
•	Prześwit: 270 mm, 
•	Minimalny promień skrętu: 2200 mm, 
•	Waga: 
•	135 kg 
•	Pojemność baku: 11 l. (w tym 2,2l rezerwy), 
NADWOZIE I PODWOZIE 
•	Maksymalna ładowność: 180kg
•	Skok zawieszenie przód/tył: 180mm/180mm 
•        Wymiary opon
         - Przód: 100/90-18 
         - Tył: 130/80-17 
•	Ciśnienie w kole (przy załadunku do 90 kg): 
         - Przód: 175 kPa (1.75 kgf/cm2, 1.75 bar) 
         - Tył: 200 kPa (2.00 kgf/cm2, 2.00 bar) 
•	Ciśnienie w kole (powyżej 90 kg do maksymalnej ładowności): 
         - Przód: 175 kPa (1.75 kgf/cm2, 1.75 bar) 
         - Tył: 225 kPa (2.25 kgf/cm2, 2.25 bar) 
•	Hamulce przednie: pojedynczy tarczowy, 282 mm, 
•	Hamulce tylne: pojedynczy tarczowy, 220 mm, 
NAPĘD 
•	Napęd realizowany jest za pomocą łańcucha 
         (428, 136 ogniw) 
•	Oryginalne przełożenie (
         przód/tył): 16/57 (3.563) 
•	Skrzynia biegów: manualna, 6-stopniowa 
OSIĄGI
•	0-100 km/h ok. 11 sekund, 
         V-max - 125 km/h,(po odblokowaniu)
Lepiej inwestować pieniądze w wysokiej jakości części zamiennie niż wywalać kasę na zbędne badziewie i niepotrzebne dodatki i zmiany. Japończycy w tej Yamaszcze zrobili wszystko jak trzeba, więc nie ma tu co poprawiać.
+ TDR to znakomite połączenie najlepszych cech i właściwości motocykla miejskiego - szosowego i turystycznego - terenowego enduro
+ naprawdę żwawy i dynamiczny silniczek 
+ przyśpieszenie jak na 125cm zadawalające, zwłaszcza powyżej 6500 obr/min zaczyna ładnie się zbierać
+ Vmax 130 km/h nie powala ale nie jest źle a do rekreacyjnej jazdy wystarczy spokojnie te 90 km/h jako normalna predkość w trasie.
+ zawieszenie, przód trochę miękki i przy hamowaniu nurkuje ale za to na nierównościach dobrze wybiera dziury i ręce niebolą po 2 - 3 godzinach jazdy.
+ bardzo wygodna, komfortowa pozycja za kierownicą
+ spora i wygodna kanapa, nawet dla dużego faceta
+ elektryczny starter 
+ dostępność części zamiennych
+ wygląd
+ wysoki prześwit 27 cm 
- skok zawieszenie z przódy 180mm, mógłby być wiekszy
- miekki przód trochę nurkuje przy hamowaniu, ale kwestia przyzwyczajenia się do tego albo wymiana oleju w lagach na gęstrzy załatwia ten problem
BMW GS650 DAKAR, Yamaha XT 660 Tenere 
a jak narazie bezpiecznej jeździe TDRką.