facebook
System PJ
to 129 355 pojazdów na 669 285 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Iz 56 1958r

Oglądano już 8433 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Iz 56 »
  • Rocznik

    1958 r.

  • Właściciel

    SgtSmigiel

  • Kategoria

    Retro

  • Lokalizacja

    Wilczyn

  • Pojemność

    350 cm3

  • Moc

    13 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Iż 56k - Motocykl produkowany w Iżewsku w ówczesnym ZSRR (dzisiaj Rosja). Ściągnąłem go z Torunia. Trafił mi się dobry sprzęt gdyż był już po remoncie, z nowym sprzęgłem. Musiałem trochę go dopracować, gdyż podczas remontu trochę rzeczy poprzedni właściciel spartaczył i trzeba go było doprowadzić jakoś do porządku. Nadal zbieram części i mam nadzieję że na sezon 2014 będzie gotowy. Co prawda ten kolor jest prawie idealny jak ten na który były malowane oryginały prosto z fabryki więc nie powinienem zmieniać, jednak uważam że ciemny grafit bardziej wkomponuje się w chromy i srebrne szparunki :)

  • Tuning

    Żadnego tuningu. Motocykli zabytkowych się nie tuninguje. Jedyne co można nazwać "tuningiem" jest to że dostał mocniejszą prądnicę, gaźnik podaje mu więcej mieszanki. Zamierzam zmienić mu zębatkę z przodu z 18-zębowej na 20 zębową, aby zwiększyć V-max. Generalnie Iże 56 miały chyba 19 albo 20 zębów, ale ten model był przystosowany do jazdy z wózkiem (świadczą o tym uchwyty do kosza które były montowane tylko w modelach z dopiskiem "k"), dlatego zamontowana została zębatka która zwiększy przyśpieszenie i pomoże ruszyć większą masę.

  • Silnik

    Jedno-cylindrowy silnik 2-suwowy. Chłodzony powietrzem. Jest to pierwszy silnik Iżowy którego głowica i cylinder wraz z ożebrowaniem zrobiony jest z aluminium. Iż'e 350 i 49 miały jeszcze żeliwne cylindry i głowice.

  • Zawieszenie

    W przeciwieństwie do Iża 350 który miał sztywny tył i Iża 49 który był na sówakach - Iż 56 jest na normalnych amortyzatorach :)

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Jeszcze brak :)

  • Perspektywy

    Zdobyć jak najwięcej oryginalnych części i odnowić - pamiętając jednocześnie że zabytków nie powinno się unowocześniać.

  • Plusy i minusy pojazdu

    Minusy:
    - Mało ekonomiczny, lecz trzeba wziąć pod uwagę rozwój technologii. Iż 56 o pojemności 350ccm jest niewiele, ale nadal słabszy od WSKi 175 ccm. A to połowa jego pojemności.
    - Jak przy każdym zabytkowym motocyklu problemem jest dostępność części.
    Plusy:
    - Nawet nie odrestaurowany przyciąga wielu ludzi pod sklepami :) Wiadomo że zwykli zjadacze chleba powiedzą że to graciak wyciągnięty ze stodoły. Jednak wiele osób którzy pamiętają czasy grubo przed moimi narodzinami kojarzy stare Iże z olbrzymią mocą nieosiąganą wtedy przez żadne motocykle ;)
    - Piękny wygląd.
    - Unikalność (jest ich nie wiele na polskich drogach)

  • Osiągnięcia

    Samo to że go zarejestrowałem jest dla mnie DUUŻYM osiągnięciem.
    Nie mogę od niego wiele oczekiwać. Dla takiego motocykla osiągnięciem jest dojechanie do domu bez postoju na naprawę albo regulację.

  • Marzę o...

    Osiągnięciu 10tyś km na liczniku.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Romet Ogar 200
  • WSK 125
  • Yamaha YZ 426F
  • Honda NS1 80
  • WSK 125
  • Suzuki SV 650s

Co robią kierowcy na PJ