facebook
System PJ
to 129 349 pojazdów na 669 259 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Royal Enfield Bullet 500 2015r

Oglądano już 2961 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Royal Enfield Bullet 500 »
  • Rocznik

    2015 r.

  • Właściciel

    kichau

  • Kategoria

    Retro

  • Lokalizacja

    Warszawa/Bremen

  • Pojemność

    499 cm3

  • Moc

    28 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Motocykl Royal Enfield Classic Chrome 500 z 2015 roku, pierwsza rejestracja w maju 2016. Nie jest to typowy motocykl retro, ponieważ większość detali konstrukcyjnych znana jest jeszcze z lat 50., a motocykle znajdują się od tego czasu z relatywnie niewielkimi zmianami w ciągłej produkcji.

    Krótka historia marki:
    Pierwszy motocykl Royal Enfield został wyprodukowany w 1901 roku. Jest to najdłużej w świecie produkowana bez przerwy marka motocykli. W ramach reparacji postkolonialnych w roku 1955 otwarto w Madrasie w Indiach fabrykę Royala Enfielda, przy czym do początku lat 70. równolegle produkowano motocykle tej marki także w Wielkiej Brytanii. Enfieldy odegrały też ważną rolę w wojnach indyjsko-pakistańskich, być może przeważając szalę zwycięstwa na stronę armii indyjskiej :)

  • Tuning

    Zakaz tuningu pod karą dożywocia w zakładzie karnym dla recydywistów!

  • Silnik

    Jednocylindrowy, czterosuwowy. Moment obrotowy 41,4 Nm przy 4000 obr./min. Skok tłoka 90 mm przy średnicy tłoka 84 mm (marzenie spełnione!). Układ wtryskowy KEIHIN, sonda lambda, katalizator, norma spalin Euro 3. Skrzynia biegowa pięciobiegowa (chodzi jak masło), sprzęgło mokre siedmiotarczowe (też masełko). Hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego.

  • Zawieszenie

    Przód: zawieszenie hydrauliczne teleskopowe o skoku 150 mm.
    Tył: Wahacz wleczony, stalowy, amortyzatory olejowo-gazowe.
    Funkcja zawieszenia obu kól bez zarzutu!

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Każda jazda jest pamiętną przygodą!

  • Perspektywy

    Niezliczone...

  • Plusy i minusy pojazdu

    Minusem na długich dystansach jest prędkość maksymalna na autostradzie, wynosząca 100 (no może w porywach 110) km/h. Motocykl rozpędziłem co prawda do ponad 130 km/h, ale wibracje nie dają wtedy żyć. Plusem jest jednak to, że tysiące zalet pozwalają szybko o tym zapomnieć i pomagają koncentrować się na walorach motocykla, co jest w jeździe zdecydowanie ważniejsze, nawet, a może głównie, podczas długich podróży!

  • Osiągnięcia

    Były, są i będą!

  • Marzę o...

    Trzeciej wyprawie do Wielkiej Brytanii, tym razem na Royalu!

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Alfa Romeo 33
  • Yamaha YZ 250
  • Renault 19
  • Yamaha DT 125
  • Suzuki RF 600
  • Zipp Triad

Co robią kierowcy na PJ