Warsztat Motocyklowy
 |
Jaki akumulator?
|
Witam. Chciałem założyć akumulator do swojego rometa na pewno to będzie elektrolityczny ale na ile amper.Ponieważ chciałem założyć z przodu żarówkę 6v 35/35 watt czy może zmienić na mniejsza i dodatkowy halogen z żarówka H3 6v 55watt a lampe tylna i kierunkowskazy chce zrobić na diody. Iskrownik jest 30watowy.
Czy nie przeciążę akumulatora?
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
CO PRAWDA NIE PISZE ŻE BYŁY ZMIENIANE ISKROWNIKI(prądnice) ALE BYŁY SŁABSZE NAWET W KSIĄŻCE PISZE ŻE WSZYSTKIE ROMETY MIAŁY PRĄDNICE O MOCY 20W OPRÓCZ CHARTA JA KUPIŁEM SILNIK OD GOŚCIA Z JAWKI BO TYLKO SILNIK NADAWAŁ SIĘ DO ODRATOWANIA I NA ISKROWNIKU (dokładniej po stronie gdzie jest przykręcony kondensator,przerywacz...)PISZE ,,6V 30W"
http://marcinszulc88.republika.pl/tuning_tech.html
CZYTAJ WSTĘP. A Z KOLANKIEM CHODZIŁO MI ŻE BYŁY STOSOWANE DŁUŻSZE.DO TŁUMIKA WCHODZIŁO OK. 10CM KOLANKA PRZEZ CO INACZEJ ZACHOWYWAŁY SIĘ SPALINY W TŁUMIKU. A POWINNO WCHODZIĆ OD 3CM DO 4,5CM
CYTAT Z KSIAŻKI pt:,MOTOROWERY ROMET OBSŁUGA I NAPRAWA'' TAM TEGO NIE PISZE
Ogar 200 jest dwuosobowym pojazdem wyposażonym w silnik (49,9 cm³) Jawa typ 223 produkcji czechosłowackiej.
Produkcję tego motoroweru Zakłady Rowerowe Romet prowadziły w latach 1983-1990. Konstrukcja została oparta na modelu [[Romet 50 T-3] wyposażonego w silnik produkcji Zakładów Metalowych Dezamet typu 019, którego produkcję wstrzymano.
Wobec dużego popytu w Polsce na motorowery dwuosobowe i braku odpowiedniego polskiego silnika, do produkcji motorowerów dwuosobowych zastosowano silnik Jawa 223. Dostosowano konstrukcję ramy i innych elementów do tego silnika.
no i gdzie pisze ze niby przerabiali silniki silniki byly identyczne kwestia tylnej trycki
a co mialo by na celu zmienianie na dluszce kolanko wydechowe ?
A NIE PISAŁEM ŻE MAM PROBLEM TYLKO DLATEGO ŻEBYŚCIE SIĘ KŁÓCILI TYLKO NAPISALI PORADĘ!!!
METER poszukaj w google wiesz tam sie wpisuje co się chce znaleźć a później jak masz monitor czy jak tam to nazywasz wyświetla sie to.A silniki typ 223 Czyli od jawek ,,PRZYCHODZIŁY DO POLSKI I ZMIENIANE BYŁY KRUĆCE (miedzy gaźnikiem a cylindrem) zMIENIANE BYŁY ISKROWNIKI (prądnice)NA SŁABSZE MNIEJSZE DYSZE DŁUŻSZE KOLANKO WYDECHOWE I INNE PRZEŁOŻENIA".MYŚLISZ ŻE CZEMU JAWKA W DOBRYM STANIE PÓJDZIE 70/KM A OGAR TYLKO 40/50????????
i Szymonides ma racje ale co do akumulatorów
a nie do co do mojego pojęcia
może mi sie pomyliło z tym amperem
eee. Widze ze panowie nie mają zielonego pojęcia o akumulatorach. Powiem tak. Zelowe mog aoddawac mały prad przez długi czas i moga być ładowane małym pradem. Niezbedny do takiego akumulatora jest Stabilizator napiecia aby nie przeładowac Akumualtora
Natomiast Akumualtor kwasowy można używac dowoli, Moze oddawać duze prądy ale dobrze by było jakby był tez ładowany niskimi pradami, Jeżlei chcesz montowac kirunkowskazy na żarówkach 21W to definitywnie powinieneś zamontowac akumualtro kwasowy około 8Ah,
AH to jestnostka miary pojemości jest to ilość amper które moze oddawac akumualtro w danym czasie, np 2Ah oznacza ze akumulator moze oddawac @ ampery przez godzinę albo 1 amper przez 2 godziny po czym nastapi jego rozładowanie,
bo jajeczko ..
sie zdenerwujesz zlejesz w majty i po co ci to ? xD
bo co
i ruszalem we 2 bez problemu tylko ze na 3 ciezko sie rozpedzal tylko trzymal predkosc praktycznie i sie tak nie burz :D
te dziecko neostrady niemam tyle czasu zeby tu zagladac i wam pisac:p
a amperogodziny to jest jest miarą pojemności ogniw galwanicznych
określa ona zdolność do zasilania przez to ogniwo (akumulator) obwodu elektrycznego prądem o danym natężeniu przez określony czas.
np jak wasza zarowka ma pobor 1 ampera to na 15 ah aku bedzie wam swiecila 15 godzin
ty meter zamknij jadaczkę
a we dwóch to byś nie ruszył
ta tylko zanim sie rozpędziłeś to cztery lata
"amper to jest opór " xD dobre ...amper jest to jednostka nateznia pradu [I] I=u/r czyli ampery = volty / omy prad=napiecie / opor
'a akumulator nie robi oporu to jest podawane w amperogodzinach' xD
kazde zrodlo pradu ma swoj opor wewmetrzny (opor zrodla) ale to wiedza nieliczni oj chlopaki chlopaki :PP
pradnica wytwarza prad staly ale jest malo wydajna daje na kazdych obrotach inny prad dlatego wraz z dodawaniem gazu lampa swieci mocniej musisz wprowadzic regulator napiecia bo inaczej nici jezeli bedziesz jezdzil na niskich obrotach to akumulator nie zdola sie naladowac
i nie byly dlawione tylko zakladano wieksze trycki z tylu tracily wtedy na predkosci tylko a jesli byly by dlawione to raczej nie zaplonem tylko jego ustawieniem albo zmiana dysz na mniejsze a ja kiedys to ogara 200 zalozylem niejsza trycke z tylu to szedl na 2 biegu 55 km/h a na 3 niewiem bo zaraz sie licznik zamykal ale z 70 szedl pewnie na nominale
amper to jest opór a akumulator nie robi oporu to jest podawane w amperogodzinach
a ile amper ma
ja mam 6V a Ah nie pamiętam to jest akumulator od Mz ES250.
Nie wstawiał żelowego.
janek 200 a jaki zakładałeś akumulator przy swoim
METER może i te same ale jedne przuchodziły do polski były dławione zmieniane iskrowniki i dopiero montowane w ogarach
do ładowania wystarczy mostek Graetza i nic więcej
to nie etz że potrzeba regulator napięcia bo tam jest alternator
cewka iskrowa ma 10W
wstawiasz jeszcze 2*10W i masz
ja jak mam podłączone jak ci pisze to jeszcze ani razu nie ładowałem akumulatora
i nie rób jak ci pisze (Karwan60) bo ci akumulator po jakimś czasie padnie i do niczego nie będzie się nadawał
ogar 200 i jawka to sa pzreciez te same silniki bez zadnycj przerubek to jak moge sie roznic moca pradnicy a ztym kau to tlyko wiecej roboty i problemow nie teraz zrob sobie same postojowki pod aku i se go laduj czasami a nie bedziesz kabinowal zeby zrobic samo ladowaiue do tego aku to si emusiz niezle nameczyc potrzeba regulatory napiecia diody prostujace i takie tam bzdety
Tak JANEK200 a ile wat masz na iskrowniku?Bo zdaje mi się że w ogarach jest mniej niż w jawkach.
No to cały prąd z cewek oprócz cewki zapłonowej musisz skierować na regulator napięcia a z regulatora na aku :) No i później możesz podłączyć wszystko jak chcesz z aku. Tylko że będzie musiał raz na jakiś czas podładować aku w domu z prostownika bo ładowanie z iskrownika będzie za słabe.
pozdrawiam :)
nie można bo ja tak miałem to po 15 min gasną i jest ciemno jak w duuszy
to nie jest Simson że nadarzy z ładowaniem akumulatora
najlepiej jest jak ja mam
ja mam ogara 8 lat to wiem ja co ma być
tylko że ja chce i światła na akumulator
wszystkie światła muszą być podłączone do cewek bo ci akumulator rozładuje jak
są 3 cewki to to dwie na światła a jedna na ładowanie
nie proponuje zapłonu elektronicznego bo jak sie ci wyładuje akumulator to nie będzie chciał jechać i stoisz .kierunki pod akumulator bo wtedy przerywacz dostaje
prąd stały i ładnie się palą
Akumulator daj 6V bo na więcej AH i cewki wtedy nie dostają po dupie