facebook
System PJ
to 129 355 pojazdów na 669 285 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Citroen C4 Picasso 2008r

Oglądano już 2932 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Citroen C4 Picasso »
  • Rocznik

    2008 r.

  • Właściciel

    Lejman

  • Kategoria

    Seryjne

  • Lokalizacja

    Gostyń k. Mikołowa, Tychów

  • Pojemność

    1600 cm3

  • Moc

    110 KM

  • Max. moment obrotowy

    215 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    10.00 s

  • Opis

    Samochód ojca. Rodzinny pojazd z roku 2008. Kupiony jako roczny (2009) od borykającej się z kłopotami finansowymi firmy przewozowej. Na lipiec 2011 przebieg wynosi 80800 km i rośnie w bardzo szybkim tempie. Nic dziwnego - takim samochodem się po prostu jeździ. Nieprzeciętny samochód, jako spełnienie marzeń i celów życiowych, pozwalający pokonać trasy i przeszkody, jakich tylko dusza zapragnie. Serdecznie zapraszam do dalszej lektury opisującej ten samochód.

    W reklamach, kiedy C4 Picasso wchodził na rynek, można było usłyszeć "Visiovan". O co chodzi? Już tłumaczę. Zostało tu zastosowane bardzo ciekawe rozwiązanie przednich zasłonek przeciwsłonecznych. Oprócz klasycznych, opuszczanych góra - dół łopatek, można przesunąć w tył dachu plastikowe wysunięcie, odsłaniając kolejne centymetry szyby.
    Posiada cholernie dobre hamulce. Uratowały nas już nie raz.

    Najważniejesze elementy wyposażenia:
    ABS, ESP, Immobiliser, Traction Control, Ręczna klimatyzacja dwustrefowa, System inteligentnych hamulców (przy szybkim naciśnięciu pedału hamulca komputer zwiększa ciśnienie w przewodach, powodując szybsze i skuteczniejsze hamowanie), 7 poduszek, pneumatyczne hamulce, elektryczny hamulec ręczny, szyby termowizyjne (same się przyciemniają pod wpływem promieni słonecznych) oraz przesówane i wyjmowane tylne fotele.

    Bak: 60 litrów
    Bagażnik: 500 litrów

  • Tuning

    W citroenie, który tutaj prezentuję, zostało zrobionych kilka drobiazgów, aby samochód był jeszcze bardziej praktyczny, niż dotąd.

    Nowe fotele z przodu. Poprzednie nie miały podłokietników (ich brak bardzo negatywnie wpływał na komfort jazdy - zwłaszcza po nawyku z poprzedniego auta, Xary Picasso). Dodatkowo nowe fotele mogą poszczycić się welurowym obiciem (zero potu nawet na długich przejazdach), rozkładanymi stolikami dostępnymi dla pasażerów zajmujących miejsca z tyłu (szczególnie przydatne po nartach, jest godzie zjeść i postawić kubek z gorącą kawą) i profilem niczym w C4 Sebastiana Loeba. W tych fotelach się siedzi, nie lata na każdym zakręcie.

    Za kierownicą został umieszczony termometr. Z racji, że klimatyzacja jest ręczna, przydaje się do sprawdzenia temperatury w samochodzie.

    Zasłonki na tylne okna. Zakupione w Żorach, mocowane na przyssawki. Świetne, bo uniwersalne. Coś na wzór wysuwanych zasłonek ze słupka drzwi, które to można znaleźć w najlepiej wyposażonych egzemplarzach. Sprawdza się to, bo trzyma się stabilnie i nie lata to po całym oknie, nie kręci się, trzyma się mocno i nie pozwala ślepić wrednym promieniom słońca.

    Na kierownicę została nałożona skórzana nakładka z kultowym napisem "WRC". Jest sto razy przyjemniejsza w dotyku niż obręcz wykonana z tworzywa sztucznego.

    GPS na przedniej szybie

    Automatyczne światła (włączenie następuje przy uruchomieniu silnika) - kwestia ustawień komputera.

  • Silnik

    1.6 HDI, 110 koni, 215 Nm. Na autostradzie, w mieście, na wsi, gdzie tylko chcesz, C4 potrafi jechać dostojnie, poważnie i ekonomicznie. Lecz gdy tylko gaz zostaje wciśnięty trochę mocniej, dostaje kopa jak samolot.
    Spalanie w ciągu roku to okolice 5 litrów - raz udało się zejść na 4.9 (dystans jednego baku - około 800 km). Na autostradzie, załadowany, przy prędkościach rzęcy 140, 150, 160 i 170 km/h na dystansie ponad 3500 km i zagranicznym paliwie bierze sobie 6,5 - 7,3 litrów.
    Najwyższa prędkość tym samochodem to 177 km/h. Obrotomierz pokazywał nie całe 4000 obr/min, czyli do maxa - 5000 obr - zostało dużo rezerwy.

  • Wnętrze

    Przestronne, duże, utrzymane w czarnych barwach z białym akcentem. Ma bardzo dużo schowków. Schowek przed kolanami pasażera jest chłodzony. Bardzo przemyślanym rozwiązaniem są schowki w kokpicie przed kierowcą i pasażerem, otwierane na przycisk otoczony imitującą srebro obwódką. Podróż w tym samochodzie to czysta przyjemność.
    Po 18 godzinnej podróży, na drugi dzień, beż żadnych oporów wracamy na pokład tego auta i jedziemy na zakupy ;-)

  • Zawieszenie

    Zawieszenie, jak na ten samochód, jest bardzo dobre. Doskonale wychwytuje wszelkie nierówności. Na szybkich odcinkach (autostrady, drogi samochodowe) przy prędkościach rzędu 140 - 170 km/h dorównuje takim samochodom jak BMW, Mercedes, Audi czy Volkswagen. Nie rzuca nikim w fotelach, nie przechyla się na boki. Samochód jest wręcz przyspawany do drogi. Dodatkowe bezpieczeństwo zapewnia ESP.

  • Car Audio

    8 seryjnych głośników wystarczająco dobrych by zastąpić kapelę na weselu. Radio CD, mp3.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    2009 - Wyprawa do grecji (Olimpic Beach) - 1580 km w jedną stronę.

    2010 - Ta sama miejscowość, ale dla oszczędności jazda w ciemno. O szczegółowy opis wyprawy Grecja 2010 można pisać na PW.

    2011 - Znowu Grecja. Kilometrów: 3150. Problemów z samochodem: 0
    O szczegółowy opis wyprawy Grecja 2011 można pisać na PW.

  • Perspektywy

    Lać i jeździć.

  • Plusy i minusy pojazdu

    + spalanie
    + moc
    + komfort
    + duże lusterka
    + wielki bagażnik
    + regulowane tylne fotele
    + super hamulce
    + cichutki - do 140 km/h nie trzeba mówić nienaturalnie głośno.
    + OBROTOMIERZ!!!

    - brak automatycznej klimy
    - brak felg aluminiowych
    - tylko 5 biegów

  • Marzę o...

    Taniej ropie, pięknej pogodzie i szerokiej drodze.

Komentarze (4)

  • 2010-09-06 21:12:48

    Jak wspominałem tak też się stało :) Jest nas już dwóch na PJ :)

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2010-09-01 13:26:22

    Niezły opis;) Z rodzicami zastanawiam się nad C4 Grand Picasso pewnie i z tym samym silnikiem co Wasz. Pozdrawiam!

  • 2010-08-10 11:07:20

    Piękna Fura pięknie się prezentuje daje 101/0 i zapraszam do skomentowania mojej Vectry C GTS i Gilery pozdrawiam i bezawaryjności życzę

  • 2010-07-31 14:08:41

    Świetnie auto ! Gratuluje szczerze, następny mój cel i to w bardzo bliskiej przyszłości ;)

    Najlepsze auto rodzinne, bez dwóch zdań.

    Pozdrawiam :)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Yamaha Jog
  • Malaguti F-10 50
  • Simson S51 Enduro
  • Mitsubishi Galant
  • Zipp Triad
  • Aprilia SR 50

Co robią kierowcy na PJ