facebook
System PJ
to 129 372 pojazdów na 669 378 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Daewoo Tico 1999r

Oglądano już 9879 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Daewoo Tico »
  • Rocznik

    1999 r.

  • Właściciel

    Bartek1987

  • Kategoria

    Seryjne

  • Lokalizacja

    Wielgie/ Bydgoszcz

  • Pojemność

    796 cm3

  • Moc

    41 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    17.00 s

  • Opis

    Auto Sprzedane 13.05.2014

    Moje autko do codziennych krótkich miejskich podróży.

    Witam. Oto mój kolejny jeżdżący wynalazek tym razem typowy mieszczuch zakupione 4.01.2013. Głównym zadaniem tego autka jest pilnowanie miejsca parkingowego dla Leona kiedy nie ma mnie w domy, oraz zmagania z bydgoskimi korkami. Decyzję o zakupie właśnie takiego maluszka została podjęta bardzo spontanicznie, ponieważ dość naglę pogorszyły mi się warunki parkingowe. Z tego względu potrzebowałem na gwałtu jakiegoś auto, które pozwoli mi wyegzekwować należące mi się miejsca, a przy okazji posłuży do miejskiej jazdy, co by nie niszczyć diesela w Leonie krótkimi trasami.

    Jak się użytkuję tico ? Zaskakująco dobrze. Jeśli zależy nam na jeździe, a nie na wożeniu się i leczeniu kompleksów to to auto w warunkach miejskich spisuje się bardzo dobrze. Mało pali, wszędzie się mieści, jest zwrotne, sprawnie przyśpiesza i ma nadspodziewanie udany silnik oraz skrzynię biegów.Jak dla mnie ogromnym zaskoczeniem jest układ napędowy, który pomimo przebiegu, oraz wieku odpala od dotknięcia, nie zużywa oleju, a skrzynia działa tak jak powinna...pod tym względem wiele dużo droższych aut mogłoby się od tico uczyć. Reasumując do miejskich wypraw na prawdę nic więcej nie potrzeba. Dodatkowym atutem tego auta jest komfort psychiczny związany z brakiem zmartwień dotyczących np kradzieży, zarysowań parkingowych itp.

    Model wyposażenia Ticusia to standardowe SX, czyli golasek, który w wyposażeniu posiada:
    - zegarek,
    - nieseryjny immobilizer,
    - automatyczne włączanie świateł (bardzo przydatne)
    - zderzaki w kolorze nadwozia.
    Akcesoria:
    - gąbkę do ścierania pary z szyb Shell
    - nowe wycieraczki Bosch Eco
    - naklejka PL
    - podkładka Gecko
    - zapach New Car
    - termometr
    - radio Dalco z 2x głośniki przód i 2x kolumny tył
    - owiewki na okna HEKO
    - pakiet zimowy ( podgrzewana mata jednego siedzenia plus osłona zimowa HEKO)



    Lista napraw/czynności jakie należy poczynić (jakie już wykonałem)od dnia zakupu czyli 4.01.2013r:
    - ogólne pierwsze oczyszczenie wnętrza oraz wywoskowanie nadwozia (zrobione)
    - wymiana rozrządu (zrobione)
    - wymiana pompy wodnej (zrobione)
    - wymiana płynu chłodzącego (zrobione)
    - wymiana linki sprzęgła (zrobione)
    - wymiana zbitej prawej lampy (zrobione)
    - wymiana paska alternatora (zrobione)
    - wymiana filtra powietrza (zrobione)
    - wymiana filtra oleju(zrobione)
    - wymiana filtra paliwa(zrobione)
    - wymiana oleju w silniku(zrobione)
    - wymiana oleju w skrzyni(zrobione)
    - wymiana świec(zrobione)
    - wymiana palca oraz kopułki (zrobione)
    - wymiana przewodów zapłonowych(zrobione)
    - wymiana tarcz (zrobione)
    - wymiana klocków (zrobione)
    - wymiana płyny hamulcowego (zrobione)
    - wymiana przewodów hamulcowych (zrobione)
    - wymiana łożysk przód (zrobione)
    - wymiana cylinderków tył (zrobione)
    - wymiana osłony przegubu (zrobione)
    - wymiana przewodów paliwowych
    - napraw podgrzewania tylnej szyby ( zrobione)
    - napraw spryskiwaczy tylnej szyby (zrobione)
    - naprawa nie działającego 3 światła stop (zrobione)
    - naprawa oświetlenia wnętrza (zrobione)
    - zakup nowych 4 kół wielosezonowych Dębica Navigator (zrobione)
    - wymiana wahacza (zrobione)
    - wymiana gum stabilizatora (zrobione)
    - wymiana baku (zrobione)
    - wymiana łożysk tył (zrobione)
    - wymiana amortyzatorów przód (MaxGear)

    Prace w Majówkę (1.05-5.05.2013)
    - wyprostowanie wgnieceń
    - załatanie niespodziewanej dziury
    - oskrobanie plus brunox
    - wyrównanie niedoskonałości i malowanie
    - bitex w nadkola
    - wypranie wnętrza
    - poprzykręcanie wszytkiego co trzymało się na słowo honoru plus pomalowanie tylnej zniszonej półki
    - wymiana poduszki pod drążek zmiany biegów
    - montaż spoilera
    - pomalowanie kołpaków
    - jako wisienka na torcie wosk collonite

    Zostało do zrobienia tylko:
    - wstawienie nowych progów, te co są są już bardzo liche i trzymają się tylko dzięki żywicy
    - prawdopodobnie regulacja albo wymiana maglownicy

  • Tuning

    Tico nie wypada Tuningować, ponieważ efekt wychodzi wątpliwy.
    Z dodatków, że tak powiem upiększających zamontowałem:
    - orginalny spoiler do tico
    - owiewki na okna HEKO
    - pakiet zimowy ( podgrzewana mata jednego siedzenia plus osłona zimowa HEKO)

    Żarówki:
    - Drogowe/ mijania: Phillips Vision +30% H4
    - Postojówki: Osram Cool Blue Intense W5W

  • Silnik

    Silnik:
    Sprawna, nie przeciekająca bez problemu odpalająca z przebiegiem w momencie zakupu 119 tyś km(cały czas rośnie) jednostka napędowa. Silnik tico słynie z bezawaryjności, prostoty oraz wytrzymałości.
    Dane fabryczne:
    - rzędowy, 3 cylindrowy
    - pojemność: 796cm3
    - układa zasilania: gaźnik
    - Średnica × skok tłoka: 68,5 mm x 72,0 mm
    - moc: 41KM przy 5500 obr/min
    - moment obrotowym: 60Nm przy 2500obr/min
    - napęd: przedni
    - skrzynia: 5 biegowa
    - ciężar własny: 640kg
    - dopuszczalna masa całkowita: 1015kg
    - rozmiar opon: 135/80/12
    - prędkość maksymalna: 143km/h
    - przyśpieszenie 0-100km/h: 17s
    - pojemność baku: 30 l.
    - spalanie wg fabryki 5l/100km

    Archiwalne Dane Testowe: (Auto Motor i Sport 4/1998)
    Prędkość maksymalna: 145km/h
    Przyśpieszenie:
    0-40km/h 3.4s
    0-80km/h 11.1s
    0-100km/h 17.6s
    0-120km/h 31.1s
    Elastyczność:
    60-100km/h (IV bieg): 17.3s
    80-100km/h (V bieg ): 29.7s
    Droga hamowania (100km/h -> 0km/h)
    na zimno: 44.8m
    na ciepło: 45.9m
    Zużycie paliwa na dystansie 50tys km testu Auto Motor i Sport: 6.2l/100km

    Moje wrażenia z jazdy:
    Szczerze muszę stwierdzić, że jego dynamika do miasta zdecydowanie wystarczy. Na prawdę nie czujemy się zawalidrogami i to bez nadmiernego wymuszania na autku dynamiki. Nadspodziewana zrywność tego 40 konnego auta, to głownie zasługa bardzo niskiej masy wynoszącej zaledwie 640kg (jedyne 40kg więcej niż w 126p), maksymalnemu momentowi obrotowemu dostępnemu już przy niskich obrotach oraz odpowiednio zestopniowanej skrzyni biegów. Wg mnie idealny silnik do tego auta.

    Spalanie:
    Auto pali bardzo mało, mniej niż nasz rodzimy maluch.
    Miasto: 5,5-6.5l/100km (zima 7,5l)
    trasa 3.5-4.5l/100km,
    średnio 4.5-5l/100km
    Czego chcieć więcej. Można jeździć i jeździć zwłaszcza poza miastem podróżowanie wychodzi prawie za darmo. W trasie jadąc spokojnie 80-100km/h mi bez najmniejszych problemów wychodzi około 4 litrów, a dwa razy udało mi się zejść poniżej magicznej granicy 4l/100km z czego jestem dumny :).
    Szkoda tylko, że w okresie zimowym długo działające ssanie psuję powyższe wyniki. Przy -10 i śniegu w totalnie zakorkowanym mieście raz osiągnąłem niechlubne 8.5l/100km...podkreślam zdarzyło się to tylko raz.
    Gdyby miał LPG wychodziłoby taniej niż na pieszo (jedzenie kosztuje). Z drugiej jednak strony ciężko przewidzieć jak gaz wytrzymałby leciwy silniczek. Lepiej nie przesadzać i tak jest za tanio.

    RAPORT NA ZAKOŃCZENIE EKSPLOATACJI: pojazd przejechał 13 647 km i zużył 905 l średnie spalanie 6,45 l/100km

  • Wnętrze

    Nadspodziewanie przestronne w porównaniu z jego głównym konkurentem Fiatem CC. Co najważniejsze nie mam w nim poczucia klaustrofobii jak np w maluchu. Bagażniczek o pojemności 180 litrów wielkich pakunków nie przewiezie, ale na zakupy w markecie wystarczy. W awaryjnych sytuacjach w łatwy sposób możemy złożyć tylne siedzenia, co pozwoli nam wygospodarować aż 1050 l (2 rowery romet wigry mieszczą się). Reasumując wnętrze Tico to takie minimum życiowe, ale zaskakująco szybko można do niego przywyknąć. Po przejechaniu kilku km człowiek dochodzi do refleksji, że dzisiejsze realia, duże komfortowe auta trochę nas rozpieściły i wydelikaciły...można się bez tego obyć.

  • Zawieszenie

    Dość komfortowe, raczej miękkie, o dziwo nie wybite czego się najbardziej obawiałem. Jeśli nawet to koszty remontu są śmieszne wahacz 30zł ORGINAŁ Jeżdżąc tym autkiem trzeba uważać na większe dziury ponieważ malutkie kółka 135/80/12 wpadają całe. Hamulce z przodu tarczę, z tyłu bębny. Ich skuteczność określam jako wystarczająca jak na możliwości pojazdu.

  • Car Audio

    Radio: Dalco DL-288 USB/SD + pendrive
    Przód: 2 orginalne głośniki
    Tył: 2 kolumny Dalco FLB-4313
    Zestaw kupiony okazyjnie, do tico w sam raz. Duży plus to możliwość obsługi karty SD oraz pendrive-a.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Każda powyżej 90km/h :). Generalnie wolałbym żadnych mrożących krew w żyłach przygód tym autem nie mieć.

  • Perspektywy

    Jak na razie jeździć i jeżdzić, a później sprzedać i kupić...jakiegoś fajnego zadbanego mieszczucha prawdopodobnie Matiza :) (13.05.2014 perspektywa została spełniona )

  • Plusy i minusy pojazdu

    + nie wieje i nie pada na głowe
    + five doors
    + zwrotny i wszędomieszczący się
    + zrywny, elastyczny sinik o japońskim rodowodzie
    + przyjemnie zestopniowany 5-ty bieg, na którym po płaskim można jechać bez oporów już od 55-60km/h.
    + bardzo precyzyjnie działająca skrzynia biegów
    + przy dodatncich temperaturach niewiarygonie symboliczne spalanie
    + opłaty jak za motocykl
    + śmieszne niskie ceny części
    + w całkiem znośnym stanie
    + ciekawy dźwięk silnika
    + mocne ogrzewanie (jestem zaskoczony)
    + nie jest łakomym kąskiem dla złodzieja (nie to co Seat)

    - ABSOLUTNY brak bezpieczeństwa czynnego jak i biernego (świadomość przeraża)
    - cienkie blachy niestety bardzo podatne na korozję. Jak pojawi się korozja to praktycznie od razu wypadałoby element wymienić na nowy.
    - niewiarygodnie duże jak na pojemność silnika spalanie zimą

  • Osiągnięcia

    - dosłowne wyrwanie go z rąk innego kupującego
    - spalanie poniżej 4l/100km w trasie
    - 5.5l/100km w mieście
    - 145km/h w tym aucie to już śmierć w oczach.

Wyróżnienia

Komentarze (1)

  • 2013-02-13 22:13:02

    Zajebisty. Z tego co widzę bardzo zadbany. Pozostaw go w takim stanie. 10/10. Dzięki za komentarz. Zapraszam też do skomentowania mojego Audi. Szerokości.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Aprilia RS 125
  • Simson S51 Enduro
  • SHL M11
  • Ford Focus
  • Volkswagen Golf
  • Mercedes 190

Co robią kierowcy na PJ