Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:

2003 r.
Kanton Schwyz
2979 cm3
231 KM
8.80 s
Moje czwarte BMW w karierze, E53 3.0i z 2003 roku, kupione 30.08.2025 w Szwajcarii za 7.500 CHF. Auto miało przejechane 191.000km. Na zdjęciach widać listę wyposażenia i cenę za jaką auto zostało sprzedane pierwszemu właścicielowi. Ponadto dostałem do niego drugi komplet kół zimowych (oryginalne koła 235/65R17), wszelakie instrukcje obsługi oraz 6 (!) kluczyków (cztery z pilotem, jeden hotelowy i jeden serwisowy). W bagażniku komplet narzędzi łącznie z dwoma klinami i zabezpieczeniem do nakrętek kół (na kołach zaślepki na owe zabezpieczenia). Auto 3 tygodnie przed zakupem miało serwis olejowy z filtrem powietrza, zostały wymienione tylne hamulce oraz otrzymało badanie techniczne na 2 lata. Na aucie są roczne opony Michelin. Na wszystkich metalowych elementach nadwozia jest pierwszy lakier (powtórnie lakierowany był przedni zderzak). Przednia szyba nie jest oryginalna, na wyświetlaczu jedna dolna linia czasami gubi piksele.
Fabryczny pakiet sportowy, co po tylu latach jest pewną niewiadomą. Na pewno w jego skład wchodziły sportowe fotele, trójramienna kierownica, szersze progi i czarna podsufitka. Prawdopodobnie koła i czarne ramki szyb. Jak widać nakładki na zewnętrzne progi i servotronic nie należały do tego pakietu. W instrukcji obsługi nic nie ma o obniżonym zawieszeniu, ani nawet nie podają takiego rozmiaru kół (255/50R19 przód i 285/45R19 tył). Oprócz podanego powyżej rozmiaru na 17", jest podany tylko 255/55R18 dla wersji 4.6iS (tak, przed liftem była tylko 4.6), jednak naklejka na drzwiach kierowcy podaje nawet rozmiary dla 20" (275 i 315). Standardowe felgi 17" mają 7.5" szerokości, natomiast 19" mają 9 i 10 cali. Niezły elementarz dla przeróżnych BMW-Farmazoniarzy.
Seryjny benzynowy 3.0 ładnie mruczy, ale 4.4 ma jeszcze lepszy dźwięk i wyraźnie lepsze osiągi. Model przedliftowy nie posiada jeszcze inteligentnego napędu X Drive, tylko stały napęd z rozdziałem momentu 38% na przód i 62% na tył.
Piękny zapach skóry, bardzo dużo miejsca na szerokość i na nogi z tyłu. Bagażnik mógłby być większy (dłuższy).
Sprężyste.
Seryjne radio z nawigacją zostało wymienione na tablet (Android) z funkcją DAB. Jest również kamera cofania.
Jeszcze nie było.
Dopieszczenie paru szczegółów.
Ten model jest bardzo odporny na korozję, ale zawieszenie wygląda na delikatne. Oprócz dużej ilości miejsca w środku - bardzo wygodne fotele i niski poziom hałasu we wnętrzu. Nadwozie i wnętrze są bardzo masywnie i solidnie wykonane. Niestety fotele nie posiadają regulacji lędźwiowej i auto ma dużą średnicę zawracania. Można by się jeszcze czepić braku przelotu na narty w tylnym oparciu.
Po miesiącu użytkowania mogę powiedzieć, że doskonale działa czujnik deszczu. Klawiszowa klimatyzacja ma tę zaletę, że można wybrać wszystkie nawiewy jednocześnie, ale regulacja temperatury pokrętłami byłaby dużo szybsza w ustawieniu.
Dokupiłem na aukcji oryginalną siatkę grodziową w pokrowcu (widać na zdjęciu bagażnika) oraz Nokię 6210 (łącznie 80 CHF z dostawami). W ASO dokupiłem srebrny dekor na uchwycie drzwi kierowcy (56 CHF, stary był porysowany). Ze sklepu Etsy.com zamówiłem uszczelkę drzwi kierowcy - stara była poszarpana na dole (63 CHF z cłem i dostawą - w ASO to samo 150 CHF). Poza tym detailing we własnym zakresie i wymiana na nowe łącznie 18 wkrętów w obszarze przedniego zderzaka, dolnej osłony silnika i przednich nadkoli (były zardzewiałe albo nie do pary). Na obu zderzakach są skaleczenia długości 3cm, malutkie przetarcie na obudowie prawego lusterka i poza tym lakier jest praktycznie idealny (na palcach jednej ręki można policzyć odpryski długości poniżej 1cm, które zostały bardzo precyzyjnie zaprawione we własnym zakresie). Poprawiłem niedociągnięcia montażowe po lewej stronie auta, które zostały po montażu kamery cofania, poprawiłem też mocowanie nerek na masce, które były trochę luźne. Zakonserwowałem przedni i tylny wózek zawieszenia. Wyczyściłem tylne tłumiki, na których był korozyjny nalot. To wszystko w ciągu 5 tygodni i auto jest teraz w praktycznie idealnym stanie.
Auto zbliżone do ideału jako daily.