facebook
System PJ
to 129 197 pojazdów na 668 555 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Renault Laguna 2006r

Oglądano już 114 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Renault Laguna »
  • Rocznik

    2006 r.

  • Właściciel

    bumier5

  • Kategoria

    Seryjne

  • Lokalizacja

    Poznań

  • Pojemność

    1870 cm3

  • Moc

    131 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    12.00 s

  • Opis

    Renault Laguna 1.9 dCi Privilege Luxe z 2006 roku, sprzedana jako nowa we Włoszech, ja kupiłem ją w Polsce w grudniu 2019 roku, z przebiegiem niecałych 298.000 km. Niestety z powodu pandemii Corona wirusa nie wykorzystałem (tak jak zakładałem w chwili zakupu) jej potencjału jeśli chodzi o zredukowanie kosztów przejechania 1 km w porównaniu do poprzedniego auta. Poza tym niestety trafiły się też awarie - o dziwo mechanika (wbrew opiniom).

  • Tuning

    Naklejka na pokrywie silnika.

  • Silnik

    1.9 dCi w ostatniej, najmocniejszej wersji. Pomimo dwóch zaworów na cylinder ma turbinę o zmiennej geometrii i filtr DPF. Moim zdaniem silnik wyjątkowo cicho pracuje jak na czterocylindrowego diesla - co potwierdzają internetowe opinie. Nie rozumiem jednak, dlaczego uważa się, że silnik ten jest gorszy od 2.0 dCi? Bo ma 2 koni mniej? Bo ma wymienny pasek rozrządu zamiast łańcucha? Tutaj zestaw rozrządu z pompą kosztuje poniżej 300 złotych, a silniki 2.0 dCi dużo częściej przechodzą remonty kapitalne i mają droższe wtryskiwacze.
    1.9 dCi pomimo dużego przebiegu, jeździ cały czas na syntetyku (5W30) i praktycznie nie pobiera oleju.

  • Wnętrze

    Skrytykowałbym to, że po liftingu, rozkleja się parapet deski rozdzielczej i praktycznie bez ściągania całej deski albo wycinania przedniej szyby, niemożliwym jest estetyczne sklejenie go. Chwalę sobie bardzo obszerne fotele, szerokie podłokietniki, duże kieszenie we wszystkich drzwiach (Laguna 3 to śmiech na sali w tym porównaniu) i ogólną ilość miejsca. Denerwują skrzypiące plastiki.

  • Zawieszenie

    Zaskakująco dużo elementów wymiennych (np. sworznie i tuleje przednich wahaczy), ale jednak na poprzecznych nierównościach komfort jest niewielki - może to jednak kwestia tego, że mam największe seryjne felgi - siedemnastki.

  • Car Audio

    Bardzo dobre seryjne nagłośnienie dzięki sprzętowi Cabasse Tronic z ośmioma głośnikami (deska rozdzielcza, przednie drzwi i tylne drzwi podwójnie - pod jedną obudową).

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Żona miała...

  • Perspektywy

    Dużo już w niej poprawiłem, ale jeszcze trochę zostało. Lubię to auto i pewnie będę je miał długo.

  • Plusy i minusy pojazdu

    + Bardzo bogate wyposażenie,
    + duża ilość miejsca,
    + auto totalnie zaprojektowane pod wygodę podróżujących.
    - Skrzypiące plastiki we wnętrzu,
    - brak gazowych teleskopów do pokrywy silnika - zwykła podpórka to trochę obciach przy takim roczniku auta i takim wyposażeniu - a podnosi się tą maskę często ;)

  • Osiągnięcia

    Jeszcze nie było...

  • Marzę o...

    O rok młodszej dwójce, czyli z ostatniego rocznika, ale w wersji benzynowej GT (204 konie), ze skórą w jednolitym kolorze (a nie z czerwonymi wstawkami). Może być nawet liftback, dla całkowitego kontrastu z obecnie posiadaną wersją.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Honda CBR 125
  • Kymco ZX 50
  • Vespa PK 50 XL2
  • Simson S 51
  • Suzuki DR 350
  • Suzuki RF 600

Co robią kierowcy na PJ