facebook
System PJ
to 129 365 pojazdów na 669 364 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Volkswagen Golf 1989r

Oglądano już 28225 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Volkswagen Golf »
  • Rocznik

    1989 r.

  • Właściciel

    barteKKK03

  • Kategoria

    Tuning

  • Lokalizacja

    okolice Żyrardowa

  • Pojemność

    1781 cm3

  • Moc

    183 KM

  • Max. moment obrotowy

    222 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Wersja limitowana na bazie Golfa Mk2. Pełna nazwa "Golf Rallye G60" ,wyprodukowano tylko 5000 egzemplarzy z silnikami G60 ,160km. Ta wersja charakteryzuje się bocznymi poszerzeniami błotników i progami wykonanymi z blachy ,od zwykłego golfa różni się również frontem i obydwoma zderzakami. Co do silnika jeden z najmocniejszych oferowanych w tamtych latach ,czyli silnik doładowany G60 z kompresorem mechanicznym ,była również seria 800 sztuk z kutym dołem i troszkę inna pojemnością. We wszystkich był napęd 4x4 ,syncro. To auto zostało wyprodukowane w celu osiągnięcia licencji rajdowej która jeszcze nie wygasła.

  • Silnik

    Silnik 1,8 8v G60. Moc seryjnie 160km ,maksymalny moment obrotowy 220Nm. Najmocniejszy silnik montowany w Golfie w tamtych latach. U mnie dodatkowo zmniejszono znacznie rozmiar kółka na kompresorze i zmieniono program sterujący co dało mi 183km. Ciśnienie doładowania na poziomie 1.0 bara. Wydech jest teraz przelotowy i został zakończony końcówka polerowana firmy Ulter wypuszczona prze tylnym lewym kołem.
    Ostatnio clean-look... większość elementów aluminiowych w siniku wypolerowałem własnoręcznie.

  • Wnętrze

    W środku pół-skórzana tapicerka Recaro. Z przodu kubełki z elektryczna regulacja wysokości. Pasy szelkowe Schroth. Kierownica Sparco (32 cm) + klakson MOMO. Przerobiony tunel środkowy z trzema zegarami VDO ,przyciskami regulacji szyb i boxem na CD. Lusterka i szyby są elektryczne.

  • Zawieszenie

    Zawieszenie zostało wymieniona na kompletne zawieszenie gwintowane z regulacja wysokości firmy FK Automotive, aktualnie 9cm od dokładki zderzaka i 7cm od belki pod silnik, czyli jakieś -8cm względem serii (pierwsze i ostatnie foto pokazuje aktualną konfigurację). Z przodu kielichy spina polerowana rozpórka INXX.
    Koła Azev model A, z przodu szerokość 7,5cala z tyłu 9cali na to naciągnięte opony: z przodu 195/40/16 i z tyłu 215/35/16 Dunlop SP Sport 9000

  • Car Audio

    Na razie fabryczne radio Gamma CD i głośniczki JBL ,ale są plany na nowa kompletna zabudowę

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Wyjazdy na zloty majóVWKa, VW-Mania, Vag Treffen...

    i..

    235km/h... gazu jeszcze trochę było, a Toyota Celica i tak w tyle :)

  • Perspektywy

    Auto jeszcze nie skończone i mam co do niego wiele planów ;) Na razie priorytetem jest silnik, a właściwie jego swap i dalsze mody... plany są też na podniesienie "standardu" wnętrza ;)


    AUTO SPRZEDANE!!!

  • Plusy i minusy pojazdu

    +VW

    -hmmm?

  • Osiągnięcia

    Artykuł w gazecie VW Trends


    http://www.furious.pl/article/golf-rallye-g60/index.htm

    http://www.mapet-tuning.com/wasze/rallye_bartek/index.htm

  • Marzę o...

    O jeszcze mocniejszym silniku, jakieś R32 czy cuś...
    Równych drogach, żaby można było go jeszcze obniżyć...
    ...no i coś tam pewnie jeszcze ;)


    Ostatnie cztery zdjęcie się autorstwa Pana M. Urbańskiego
    VW Trends

    (prawa autorskie ;) )

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Suzuki SV 650s
  • Opel Corsa
  • Zipp Triad
  • Ford Mondeo
  • Fiat Cinquecento
  • Gilera DNA

Co robią kierowcy na PJ