facebook
System PJ
to 129 356 pojazdów na 669 300 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Volkswagen Golf 1983r

Oglądano już 4362 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Volkswagen Golf »
  • Rocznik

    1983 r.

  • Właściciel

    MlodyMk1

  • Kategoria

    Klasyczne

  • Lokalizacja

    Grudziądz

  • Pojemność

    1800 cm3

  • Moc

    125 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis


    Volkswagen Golf I

    Dane techniczne
    Opis modernizacji


    1974:
    Maj: prezentacja samochodu Volkswagen Golf w wersji dwudrzwiowej lub czterodrzwiowej z silnikami 1,1l i mocy 37(kW), 1,5l o mocy 51(kW) lub 63(kW).
    Sierpień: do produkcji wchodzi silnik 1,1l z dźwigniami zaworowymi.
    Październik: pojawienie się modelu z silnikiem o pojemności skokowej 1,5l z automatyczna skrzynia biegów.
    1975:
    Luty: przednie siedzenia zostają wyłożone pianką.
    Maj: lepsze wyposażenia modeli, przednie hamulce tarczowe dla wszystkich modeli.
    Wrzesień: silnik o pojemności skokowej 1,5l i mocy 51(kW) oraz 1,5l i mocy 63(kW) zostają zastąpione silnikami 1,6l o mocy 55(kW) lub 63(kW). Automatyczne urządzenie rozruchowe dodatkowo ogrzewane płynem chłodzącym, nowa obudowa filtru powietrza. Przewód powrotny benzynowy miedzy pompa benzynowa a zbiornikiem paliwa. Inny mechanizm zmiany biegów. Zmiana przełożenia przekładni kierowniczej. Otwory wentylacyjne przełożono do drzwi.
    1976:
    Marzec: czujnik paliwa zamontowany od góry w zbiorniku.
    Sierpień: zmienione wyposażenie samochodu z nowym modelem GL. Nowe urządzenie ogrzewania i wentylacji, dmuchawa o 3 stopniowej prędkości. Wyprodukowano 1.000.000 egzemplarz Golfa.
    1977:
    Sierpień: silnik 1,6l/55(kW)zostaje zastąpiony silnikiem 1,5l/51(kW). Zmienione zawieszenie silnika, ulepszone łożyska amortyzatorów, przekładnia kierownicza na poduszkach gumowych. Zewnętrzne klamki drzwiowe z tworzywa sztucznego. Ulepszone podstawowe i luksusowe wyposażenie. Wycieraczka szyby tylnej może być obsługiwana za pomocą przełącznika dźwigniowego wycieraczki przedniej szyby.
    1978:
    Luty: ulepszone odpowietrzanie zbiornika paliwa, korek wlewu paliwa bez otworów napowietrzających.
    Sierpień: stabilniejsze zderzaki z tworzywa sztucznego. Zaczep pasa bezpieczeństwa zamontowany z przodu, bezpośrednio na ramie siedzenia. Termostat płynu chłodzącego otwiera się w wyższej temperaturze, korek układu chłodzenia otwiera się przy wyższym ciśnieniu. Tylne hamulce bębnowe z samoregulacja. Wyprodukowano 2.000.000 egzemplarz Golfa.
    1979:
    Luty: pasek zębaty w samochodzie z dzwigniami zaworowymi całkowicie osłonięty.
    Marzec: pasy bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach. Ulepszone uszczelki trzonków zaworów.
    Kwiecień: silnik o mocy 37(kW) ze zmieniona misa olejowa (śruba spustowa z przodu)
    Czerwiec: dodatkowe warianty silników z dzwigniami zaworowymi 1,3l/44(kW).
    Sierpień: silnik o mocy 51(kW) można nabyć tylko z automatyczna skrzynia biegów. Silniki z dzwigniami zaworowymi z ssaniem regulowanym termicznie, rura ssąca ogrzewana gazami spalinowymi. Nowy gaźnik do silników 1,5l/51(kW), rura ssąca z dodatkowym ogrzewaniem elektrycznym. Wskaźnik temperatury z dodatkowa migając dioda LED "na gorąco". Premiera Volkswagena Golfa w wersji Cabrio, 3.000.000 egzemplarzy Golfa
    1980:
    Luty: alternatory o większej mocy - 45A zamiast 35A lub 65A zamiast 55A.
    Maj: silnik 1,5l/51(kW) ze zbiorniczkiem zapasowym miedzy pompa paliwowa a gaźnikiem.
    Sierpień: znowu można nabyć Golfa 1,5l z mechaniczną skrzynią biegów. Rura wydechowa w silniku 51(kW) mocowana sprężynami zaciskowymi. W silniku z dzwigniami zaworowymi zmieniono mechanizm zmiany biegów. Na żądanie modele 51(kW) można nabyć z pięciobiegowa skrzynia biegów. Nowa deska rozdzielcza i płaty tapicerskie drzwi. Lampka kontrolna siatek drogowych żółta zamiast niebieskiej. Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego do wszystkich modeli. Cieńsze oparcia przednich siedzeń. Samochód Golf ze zwiększonymi lampami tylnymi. Z fabryki wyjechał 4.000.000 Golf.
    1981:
    Styczeń: zaprezentowanie samochodu Golf formuły E (silnik o wysokim stopniu sprężania 1,1l/37kW, skrzynia biegów 3 + T, wskaźnik konieczności przełączenia biegu na wyższy i wskaźnik zużycia paliwa, pokrycia przednich słupków okiennych, tylny spojler. Zmienione zamocowanie chłodnicy.
    Maj: silniki z popychaczami kielichowymi z zaworami o wysokiej trwałości.
    Sierpień: lepsze wyposażenie modeli, nowe litery identyfikacyjne C, CL. Ulepszone siedzenia. Silniki z dzwigniami zaworowymi z trwalszymi zaworami i większym kołem pasowym rowkowym alternatora.
    1982:
    Sierpień: nowy sposób dokonywania przeglądów, zrezygnowano z pośredniego przeglądu z wymiana oleju. Migająca lampka kontrolna ciśnienia oleju z sygnałem ostrzegawczym. Nowa centralna skrzynka elektryczna z 22 płaskimi bezpiecznikami wtykowymi. Silniki z popychaczami kielichowymi o zwiększonym odstępie miedzy zaworami. Zaprzestano produkcji samochodu Golf z silnikiem 1,3l/44kW.
    Październik: zmieniono przełożenia w automatycznej skrzyni biegów, wprowadzenie silnika 1,6 Turbodiesel oraz benzynowego 1,8 dla wersji GTI.
    1983:
    Sierpień: zaprezentowano nowa wersje samochodu Golf.
    Październik: koniec produkcji Golfa "Jedynki".


    Model Pojemność cm3 Moc KM Wzbogacanie mieszanki Prędkość maks. km/h Przyśp. 0-100km/h(sek.)
    Golf L, GL 1093 50 gaźnik 140 15.8
    Golf S, LS, GLS 1263 60 gaźnik 150 13.5
    Golf GTi 1588 110 wtrysk 182 9.0
    Golf D, LD, GLD 1471 50 diesel 140 18.0
    _________________

  • Tuning

    Co tu napisać...........????;)

  • Silnik

    Fabrycznie moje MK1 miało silnik 1.3 65KM benzyna. Silnik wymagal remontu, ciekł, pluł olejem, palił olej itd.... został wyjety i zapomniany;))
    W maju 2008roku został zamontowany silnik 1.5 60KM diesela.Silnik na ogół oszczędny..maksymalne spalanie przy pełnej to 6.5l/100km..jednakże troche brakowało mocy.
    W listopadzie 2008roku diesel skończył kariere.
    Obecnie został włożony silnik z Audi 80 B3 1.8 8v 112KM na mechanicznym wtrysku.
    Zostało przerobine na chwilę obecną:
    -gaźnik Weber "lejący jak wiadro"
    -wałek rozrządu od gti
    -filtr stożkowy K$N
    -lekkie koło zamachowe
    --krótka skrzynia
    -wydech przelot, ostatni tłumik końcówka z kwasówki
    -zapłon,cewka zastąpione z MK1 1.6b (brak modułów itd)

  • Wnętrze

    Orginał zadbane..

    Zmiany:
    -niebo czarne gti
    -kierownica sportowa momo (edition by hella) śr.30cm
    -podświetlenie zegarów (niebeskie)
    -fotele,kanapa i tylna półka obszyte kremową/czarną skórą
    -gałka zmiany biegów gti (piłeczka golfowa)
    -głośniki w drzwiach i na desce rozdzielczej sykacze
    -zagłówki na tylnej kanapie
    -słoneczniki obszyte skórą pod kolor wnetrza

  • Zawieszenie

    Amortyzatory:
    przód: FK
    tył: Gtcupline

    Sprężyny:
    przód: H&R -80mm czerwone
    tył : -65mm jakieś pomarańczowe

    Na nowy sezon w planach gwint!!!

    Felgi:

    -poszerzana stal BMW E 21
    (tył 7.5cala przód 6cala na 13)

    -Alu EXIP 15/7.5 cala ... polerowany rant i wzór szprychy,środek czarny mat
    ...opony 195/45/15 Coninental sport contact

    -Alu VW 6/13cali...
    opony zima

  • Car Audio

    Coś tam niby gra!!!!!!!;)

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Bylo mnóstwo i będzie zapewne jeszcze więcej!!!!;)

  • Perspektywy

    Jest tego dużo...

    ale głównie ukończyć MK1

  • Plusy i minusy pojazdu

    +VW
    +MK1
    +zdrowa buda na mody
    +nisko i twardo

    -4cm od mocowania wachaczy do ziemii
    -5cm od miski olejowej do ziemii

  • Osiągnięcia

    -165km/h w 4 osoby na silniku diesla 1.5
    -VWmania 2008
    -na 3 biegu 150km/h podczzas 2 jazdy testowej i sprzęgło odmówilo współpracy

  • Marzę o...

    BBS RS!!!!!!!!!!!!!!!!!

    możę kiedyś cabrio karrmana;)

Komentarze (18)

  • 2009-04-21 01:07:48

    widze ze koleszka zadnych nowych fotek nie wrzucił a to juz chyba pora ;]

  • 2009-02-18 13:57:27

    Wow!! Jestem pod wrażeniem włożonej pracy oraz zapału. Piękny golfik :) Takie lubię

  • 2009-02-01 23:26:28

    No autko na żywo lepiej sie prezentuje bo widziałem na Vw-mani :P ja też byłem swojim chodz mój wygląda lepiej na zdjęciach niz na żywo :) ale nie odrazu zbudowano Polske :)

  • 2009-01-19 19:51:41

    na żywo się prezentuję jeszcze lipiej:)
    pozdraVWiam

  • 2009-01-18 12:49:36

    Fajne autko !
    Pozdro i Zapraszam do moich sprzętów !

  • 2009-01-15 19:24:58

    Bardzo ładny samochodzik. Widać że zadbany:) Zapraszam do mnie

  • 2009-01-13 09:54:23

    Opis zacny Jak i Maszyna ...
    Bra fajna i ogolny stan na wielki +
    German Styles ...
    Pozdro Ziom i do Zobaczenia na Zlotach....

  • 2009-01-12 19:25:05

    no wkońcu na pj pokazałeś swoje fury ;)
    a jest co pokazać
    gofer zaje... szacun pozdr

  • 2009-01-12 13:18:37

    fajny gofer ;)

  • 2009-01-12 00:15:05

    taki golf to już musi się fajnie zbierać gratuluje takiego autka powodzenia w dlaszych modyfikacjach pozdrawiam

  • 2009-01-08 17:02:52

    Elo, Elo :))
    Piekne autko, super fotki, zapraszam do siebie :)
    Pozdrawiam Sebus1981

  • 2009-01-07 00:26:47

    Powoli do Celu.................

  • 2009-01-05 14:53:39

    fajne autko :D:D powodzenia w dalszych planach zapraszam do mnie :D:D pozdro

  • 2009-01-05 00:45:58

    no pewnie gleba to podstawa!!!!!!!!!!
    tylko jak tu ujedziem z budą hehehehe a miska juz cieknie ze strachu hahahahahh
    damy rade!;)))

  • 2009-01-05 00:24:00

    he widze fotke z vw-mani pruszcz :D teraz w 2009 i ja zawitam autkiem:D pozdro ladan jedyneczak

  • 2009-01-05 00:07:42

    Golf I bardzo zadko spotykany egzemplaz.Twó jest idealna baza do tuningu bo stan blacharski nie wymaga wkładu finansowego.Gleba tez dobra a wieże ze na gwincie bedzie nizej hehe.Powodzenia w modach.pozdraVWiam

  • 2009-01-04 18:12:12

    Autko cool.Moim skromnym zdaniem zdał by się jakiś opisik.Fajnie wygląda z BRA.PozdraVWiam i zapraszam do mojego VW

  • 2009-01-04 14:46:10
    Użytkownik usunięty

    Fajny golfik bardxo mi się podobają te fele co masz i takie chcę sobie kupić :) dbaj o autko bo watro zachować go w takim stanie w jakim jest pozdrawiam i zapraszam do skomentowania moich pojazdów

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Kawasaki KMX 125
  • Fiat Stilo
  • Simson S 51
  • Harley Davidson Custom
  • Mitsubishi Eclipse
  • Honda NSR 125

Co robią kierowcy na PJ